DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

O nás

 


Popis realizace

Odborného sociální poradenství pro neslyšící a nedoslýchavé

 

Odborné sociální poradenství pro neslyšící a nedoslýchavé je registrovaná sociální služba realizovaná Regionálním sdružením zdravotně postižených Benešovska z. s. okresní organizace Benešov.

 

Odborné sociální poradenství je poskytováno lidem se sluchovým postižením, kteří se mohou ocitnout nebo ocitají v nepříznivé sociální situaci a jsou ohroženi sociálním vyloučením především z důvodů komunikační bariéry vzhledem ke svému postižení.

 

Posláním Odborného sociálního poradenství je poskytovat bezplatnou ambulantní individuální podporu osobám se sluchovým postižením s cílem umožnit jim vést samostatný a plnohodnotný život v běžném prostředí.

 

Klientům služby jsou poskytovány tyto činnosti:

  • Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
    • Zprostředkování navazujících služeb (informování o dostupných službách pro sluchově postižené a možnostech podpory, předání kontaktů apod.)
  • Sociálně terapeutické činnosti:
    • poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání apod.
  • Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
    • pomoc při vyřizování běžných záležitostí (např. pomoc při vyřizování příspěvku na péči, zajištění speciální odborné péče apod.)
    • pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím (např. pomoc při zajištění, péči a správném využívání kompenzační pomůcky, pomoc při komunikaci s přirozeným prostředím klienta, seznamování s novými trendy v kompenzačních pomůckách atd.)

 

Služba je realizována na adrese Vlašimská 1921, Benešov a je umístěna v přízemí běžného obytného domu a má bezbariérový přístup /rampa/. Před vchodem do služby je vyhrazeno jedno parkovací místo pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, které mohou klienti využít.

Prostory, které jsou využívány pro poskytování služby, se skládají z kanceláře (zázemí služby, individuální konzultace), zasedací místnost s počítačovým vybavením (individuální konzultace, využití PC a internetu, výstavky kompenzačních pomůcek) a poradenská místnost (individuální konzultace, pomoc v péči o kompenzační pomůcky). Klienti dále mohou využít kuchyňku (mikrovlnka, varná konvice, lednice) a bezbariérové WC.

 

Zájemce kontaktuje službu osobně, / telefonicky nebo emailem je zpravidla pozván na osobní setkání, kde je s ním probrána osobní situace a potřeby. Pracovník následně uzavře s klientem ústní smlouvu / pokud nechce uzavřít smlouvu v písemné podobě/.

S klientem pak pracovník domluví postup při poskytování služby a realizuje domluvenou podporu.